2.12.2013

Ben sizin bildiginiz portakal reçellerine benzemem :) Ask, Noel, Yilbasi, ziyafet tarifleri II



Her yigidin bir portakal reçeli tarifi vardir. Geçen sene FB grubunda paylasmistim çok sevildi çok yapildi, cunku çok lezzetli oluyor. Eskinden o kadarda eski degil aslinda! esimin annesinin Noel hediyesi bir portakalmis. Louis 14. Paris'e sera kurdurup portakal yetistirmeye calismis bugun Paris'in buyuk serasi bugunlerine portakala borçlu :) Guney Fransa'da az da olsa yetisiyor genelde Fas veya Ispanya'dan ithal ediliyor ustelik maliyeti dusurmek icin yesilken toplanip bir gazla olgunlastiriliyorlar. Uzerindeki tarim ilaci kalintilarini saymayacagim eh gunumuzde de gercek portakal bulmak aynen 83 yasindaki annenin cocuklugundaki kadar zor.   Turkiye portakal cenneti bahcesinde portakal yetistiren arkadaslarim var gunesi yudum yudum iclerine ceken tatli portakallar :)
Portakal reçeli
1 Kilo portakal, seker, 1 limon,
Portakallari iyice fircalayarak yikayin. Islem gormemis tercihen organik portakal olsun. Fotograftaki gibi kabuklariyla beraber yuvarlak dilimler kesin. Bir buyuk 22 cm civari capli tercihen cam kaseye icine portakallari koyup ustunu kaplayacak kadar su ekleyin. Ustunu kapatip bir gece buzdolabinda yada serin bir yerde bekletin. II. gun potakallari bekletiginiz suyla beraber bir tencereye koyun kaynamaya baslayinca 30 dk tutun yani 30 dk kaynasin, altini sondurup bir gece daha buzdolabinda bekletin. 3. gun olcup ayni miktarda seker ve bir limonun suyunu ekleyip kaynatin asagi yukari 30 dk .  Sekerle kivam tutturmada zorlananlar pektin eklenmis recel sekeri kullanabilir kivam garantili olur. Gercek seker kullananlar soguk tabak yontemi ile akiskanligini kontrol edebilir. Deneyenlerden tam not almis bir tarif ve çok lezzetli bir receldir bilginize.

9 yorum:

Esin Bozdemir dedi ki...

Ellerine sağlık sevgili besteciğim..Şeker bize yasak ama yine de bu tarifi Yılbaşına özel yapacağım.) ucundan da olsa tadımlıktan bişey olmaz sanırım.) sevgilerimle..

Gulsen dedi ki...

Bu reçeli bir tadımlık olsa da denemek lazım :) yemeyeli çok oldu bizde de ...

Blogger Bolat dedi ki...

Deme öyle beste bu aralar acayip kilo aldım şeker ve tatlı da çok tüketiyorum :( ama buna dayanılmaz ki yahu, kokusu burnuma düştü :))

Unknown dedi ki...

Beste, nasıl acı olmuyor bu? Annem yaparken suyu kaynatıp kaynatıp döküyor birkaç kere. Acaba portakalın cinsinden mi?

Emel Sevren Pınar dedi ki...

aman süper birşey bu...ellerinize sağlık, deneyeceğim en kısa zamanda...

ruhdagı dedi ki...

Yana yana portakal reçeli tarifi arıyordum süper oldu :) Umarım becerebilirim.
Sevgiler.

nugili hayat dedi ki...

hımm bende yapacağım harika:))

Adsız dedi ki...

Mrb 3 senedir her sene bu tarifinizi yapiyorum..super oluyor:) bu sene kan portakalinile denedim cok daha guzel oldu bence..tarif icin tesekkurler
Bahar

beste dedi ki...

bende bu sene kan portakali ile yaptim negis oldu, tesekkurler Bahar :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin