9.10.2012

çiçeklerle, yemislerle sonbahar ev dekorasyonu ve balkabagi salatasi

 Efenim bu aralar keyifsizim ama uretimden geri kalmak yok. Biraz çiçek verelim size? Leonardo'nun bebeklikten kalma plastik kovasi vazoya donusturuldu. Bunun için kocaman ayçiçegi yapraklarini kovanin etrafina yapistirdim. Bir kurdele ile çevirdim.Aralarina evde kurumus olan budgay basaklari ve sazliklari yerlestirdim. Içine su koyup bahçeden topladigim yildiz çiçekleri, aster ve ortancalarla susledim. çok hos oldu ustelik aksamlari evi isittigimiz için renkleri bozulmadan kurudular. Kovanin dekoru da bozulmadi simdi baska cicekler icin kullanabiliyorum.
 Akdikenlerle sonbahar çelengi yaptim. Bu kirmizi meyveler içimi sevinçle dolduruyor. Onlardan ketçup yapma niyetim var  bakalim.
 Oglumun resimleri pek kiymetlidir kimseye vermez. Durup duruken bana hediyesi gokkusagi eh daha ne isterim hayatta dunyanin en guzel hediyesi:=)

 Bunlarda benim arkadaslarim için hazirladigim hediyeler cuma gunu ancak tadina bakabilecekler bakalim sevecekler mi?
 Sonbahar sizin içinde bal kabagi demek mi?Turuncular, sarilar, sari çizgili krem rengi kabaklar birinciligi turuncuya veriyorum:) kokusu bile bastan çikarici bolca tuketin bu aralar. Yemek grubumda balkabagindan nasil faydalandilindigini sormustum. çok guzel fikirler geldi sirasiyla hepsini deniyorum. Asagidaki fikir Almanya'da bir arkadasimdan geldi çok begendim sizde deneyin.
  
Kabaklar incecik dilimlenip zeytinyaginda çevrildi karamelize olunca alindi. Bir kenarda domates, kirmizi sogan, avakado, limon suyu tanistirildi. çig olarak ilik kabaklara eklendi pek bir leziz oldu. Ya siz neler yapiyorsunuz balkabagiyla?


18 yorum:

Unknown dedi ki...

Su kabak salatasini canim feci cekti. Bir de bahcede oturup sonbaharin son guneslerinde yikanmayi.

Nurşen Aksoy dedi ki...

NE GÜZEL ŞEYLER HAZIRLAMIŞSINIZ,ELLERİNİZE SAĞLIK..KABAK SALATASI ÇOK ORJİNAL OLMUŞ..BENDE ÇOK FAZLA KULLANIRIM KABAĞI..aMA HİÇ SALATASINI YAPMAMIŞTIM..DENEYECEĞİM,SEVGİLER..

berrin dedi ki...

beste
fotoğraflarına
mavi sandalyeye
kabaklara
ve
tarifine bayıldım
sevgiler gönderiyorum:)

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Bestecim, harikalar yaratmışsın. Mavi sandalye, çiçek buketin, sonbahar çelengin çok zevkli.
Balkabağı salatasını mutlaka deneyeceğim,
sevgiler, Pırıl.

pelinpembesi dedi ki...

balkabaklarını öyle çok seviyorum ki ,anlatamam. ama tr de fazla çeşit yok biliyorsun. şimdi sezonu da başladı.fotoğraflarıyla idare ediyorum bende..

ayshooo dedi ki...

oooo sandalyeye bittimmm:)ben de bu sene yeni yıl hediyeleri olarak reçel yapmayı düşünüyorum,umarım sizinkiler kadar leziz olur:)))

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sandalye coook hos olmus rengine bayildim,bizde kabaaklari cok seviyoruz ama cok fazla tüketmeden tarifi mutlaka denicem,sevgiler Paris è Bestecim...

nevin dedi ki...

Beste'cigim,

keyfinin olmadigi anlar da bile boyle sahanelikler yaratabilmene hayranim. Ben de hastamiyim nedir! keyfim yok bolumunu dahi okurken yuzumde bir Kemal Sunal siritma durumu var, gormen lazim!! Her halde icin de senin oldugun her sey de senin insani iyilestiren guzelim enerjinden olsa gerek.

Gokkusaginin renkleri bu kitaya kadar ulasti, minik ellerden opulur :) kendisinin hayraniyiz iletile.

Mavi sandalya pek guzelmis, zira maviciyiz biliyorsun :) Sahane bir sunum olmus Beste'cigim, massallah arkadasima, marifetleri say say bitmiyor. Yine anlasildigi uzere bendeniz seni cooook ozlemisim, yaz yaz bitiremiyorum. Sahane kabaklara da selam ve de hoscakaliniz canikolar xxx

nergis mevsimi dedi ki...

Bana da balkabağı sonbaharı hatırlatıyor.Balkabaklı pasta,balkabaklı börek hatta balkabağı reçeli yapıyorum.Birde eskiden köyde anneannemin evinde bahçede fırın vardı,o fırında içi temizlenip şekerli,cevizli bütün olarak pişirilirdi.Sevgiler.

nergis mevsimi dedi ki...

Balkabağı görünce eskilere dalıp gitmişim.Bu şekilde salatasını hiç denemedim, güzel görünüyor,eline sağlık.

Blogger Bolat dedi ki...

Vay arkadaş şu kompozisyonlara bak insanın baktıkça içi açılıyor yani :)

Unknown dedi ki...

E sen hep pisti yapiyosun ben yapamadan yaaaa! Pazar gunu balkabakli beyaz peynirli muffin (ben kek gibi yapicam inadim inat!) yapicaktim, hale bak!!!!

Turkiye de bildigimizin aksine balkabagi ve cesitleri (burada da cok var malum!) eksili soslarla cok guzel oluyor. Ben corbalara, turluye, omlete bile katiyorum! gecenlerde ilk defa butternut squash denedim cok guzeldi salata yaptim pancar gibi mesela...New York Times tarifi var bi tane 'warm sweet potato salad with black beans' yani kabakla de denedim, hani Cenk'in dedigi gibi yanagini dayar uyursunnn!!!!

Goya vaktim yok, laf yetistiriyorum...Leo'nun resmi senin logon olmali, bu arada sana gok kusagi cizip vermis olmasi ufak bir uyari da olabilir sanki! Oglun zehir gibi hicbisey kacmiyor gozunden biliyorsun!

Cok optum...

Selen dedi ki...

hepsi harika, ellerine saglik. ben balkabagini firinda pisirmeyi seviyorum, kup kup dograyip. Sonra iki favorim var:
biri pesto soslu, beyaz peynirli ve bolca fistikli makarnaya eklemek
ikincisi de nohut, bulgur, kuskonmaz, taze soganla, bol limonlu, kimyonlu bir salata yapmak.

acemi blogger dedi ki...

kabak cinsi Türkiye ile farklı galiba. Tarifiniz oldukça ilginç denemek isterim ama kabağı birebir bulamayabilirim. Elinize sağlık.

Müge dedi ki...

Besteciğim, yaratıcı insanlar içlerinden yeni ve büyük bir yaratıcı dalga gelmeden önce keyifsiz ve sıkıntılı olurlar. Sonra o dalga gelir ve içteki enerji harika eserler olarak ortaya çıkar. Mesajındaki güzellikler karşısında, ben de sendeki keyifsizliği daha büyük bir yaratıcı hamle öncesindeki sıkıntı olarak yorumluyorum ve umarım başka bir şey değildir.

Bu yıl sonbahardan henüz bir şey anlamadım ve adliyeler, büro, veteriner hastanesi arasında mekik dokurken ne sonbahar renkleri ne de balkabakları görebildim. Gerçi İstanbul merkezde böyle bir şey ummak da bir hayal belki.

Sevgiler, selamlar,

nergis mevsimi dedi ki...

Balkabaklı salatayı denedim.Bizim için değişik,alışık olmadığım bir lezzet ama evde ki veganlar çok sevdiler.Sanıyorum sık sık yapılacaklar arasına girdi.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

hemen denicemmmm sizde beni takip edinnn arzucetintas.blogspot.com

Ozlemaki dedi ki...

yine cümbüş hem de ne cümbüş! hadi iyileş artık, sürekli pozitif gönderiyoruz sana Bestem. Sen gökkuşağısın, renklerini çok özlediğimiz.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin