6.02.2012

bergamutlu, yesil limonlu, ahudulu, yabani menekseli pelte yapimi

 Haftaniz guzel gecsin, yasaminizdan cicekler eksik olmasin. Benim gibi ciceklere doyamiyorsaniz hani icinizi sokasiniz geliyorsa bir yolu var aslinda:) Yenilebilir ciceklerle ruhunuzu senlendirebilirsiniz. Hem goze hem damaga. Kis ama doga ana comert yenilebilir ciceklerden var etrafta. Bahcenizde, balkonunuzda yoksa bunun icin sehirden biraz uzaklasmak daglara, bayirlara cikmak gerek. Yabani meneksede bunlardan biri. Bazilari katmerli bazi yalinkat ama hepsi mis kokulu. Pelte tamamiyle unuttugum bir cocukluk tatlisi. Hatirladigima ve cesitlerini denedigime cok memnunum. Gecen haftanin Autrement Gourmand menusunde pelte sattim ve cok begenildi. Ustelik maliyeti dusuk tatlilardan kar orani yuksek:)



 1 bardak su
1 avuc meneksenin tac yapraklari
4 yemek kasigi seker
3 tatli kasigi misir nisastasi
1-Misir nisastasini az suyla karisitrarak eritin. Bir tencerede sekeri ve kalan suyu ekleyerek karistirin biraz kivam alir gibi oldugunda menekseleri ekleyin pisirin. Rengi mavilesince altini kapatin ve minik kavanozlara dokun. Kenara ayirdiginiz bir kac cicek ile susleyin. 
 Bergamut peltesi
3 bergamut (birinin kabuklarini rendeleyin ve hepsinin suyunu sikin asagi yukari yarim bardak yeterli)
4 tatli kasigi misir nisastasi
4 yemek kasigi seker
1,5 bardak su
1-Tum malzemeyi karistirip pisirin muhallebi kivami alinca kucuk kavanozlara paylastirabilirsiniz.

Ahududu Peltesi
1 bardak ahududu donmusta olabilir
3 yemek kasigi seker
4 tatli kasigi misir nisastasi
1 bardak su
1-Bir tencerede ahududu, su  ile sekeri biraz pisirin. Pisirirken ahududulari bir kepce yardimiyla ezin, renkleri beyazlasmaya baslayinca kendi rengini suya verecek bir suzgec ile suzun.  Biraz su ile misir nisastasini eritip suzdugunuz karisimla beraber muhallebi kivami alana kadar pisirin. Minik kavanozun dibine bir ahududu koyup karisimi uzerine dokun. Dilerseniz birkac ahududu ile ustunude susleyebilirsiniz.

 
 Yesil limonlarla (lime) denedigim versiyonu asagida cok guzel oldugunu belirtmeliyim. Bana gore en guzeli yesil limonlu idi ama ahududulu cogunluk oyuyla birinci secildi:) Sizin favoriniz hangisi?

Cuha cicegide yenilebilir ciceklerden ancak tarim ilacini bogulmus bitki marketlerden aldiklariniz yemeyiniz. Cuha soguk ve nem sever evde yasamaz. Birkac tanesini kaynamis suya atip bitki cayi yapabilirsiniz. Faydalarida var oksuruge iyi geliyor sakinlestirici ozelligi varmis. Bence bu ozellik guzelliginden geliyor cicek cayi icmenin sairene yanindan:)

18 yorum:

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ellerine sağlık, denemek lazım :))

Unknown dedi ki...

Senin menekseyi gorunce aklima ne geldi biliyormusun, seneler evvel bir arkadasima ziyarete gitmistim, evinin onu sirf yabani menekse doluydu, seyretmekten iceri giremedim bir sure, sonra arkadasim beni ciceklere bakarken buldu kapinin onunde! Sekerim ne guzel cicekler bunlar iki kok alsam tutarmi derken ne dedi biliyormusun? Bahceyi bir adam edemedik, onlarin hepsi sokulecek guzel cim kaplaticaz kenarlara da cicek ekicez.... Inanamadim kulaklarima! ve bu insanlar evde tohum cimlendirip organik sebze meyve yetistirme sevdasinda idiler!!!

Aileden gelen bir cicek hastaligim var, ben de ne zaman cicek gorsem kuveti doldurup icinde yuvarlanasim gelir! Senin cicekli tarifi akasya ile deneyim bari!

optuuuuummm

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Ben menekşeyi seçtim tatmadan! :)
Ahududu fazla bilindik bir tat bence, insanlar alışkın olduklarını beğeniyorlar hemen.
Eskiden sık sık Belgrad Ormanına giderdim, yabani menekşe çok olur orada. Keşke bir fırsat düşse de yine gitsem ve menekşe toplasam...

Deniz dedi ki...

Hepsi çok güzel görünüyor. Hem göze hem damağa hitap ediyorlar. Bence de en güzeli lime ile yaptıkların olsa gerek.
Ellerine sağlık.

Arzu Sarıyer dedi ki...

Sevgili Beste aklınla bin yaşa denir ya ;çok yaşa sağlıklı yaşa diyorum.Harika buluşların var ;bugün en sevdiğim çiceklerden menekşeli tatlı başka güzel.Kış ayının sevgili mor çiceği koklamaya doyamadığım,şimdi sayende tatlıma renk verecek.Çok teşekkürler,selam ve sevgiler...

misk dedi ki...

Süpersin, nasıl içim açıldı, anlatamam.. Pelte de çok severim, bu hafta yapayım ben bunlardan, teşekkürler Bestecim:)

aysun berktay özmen dedi ki...

Bahcemdeki, Kır menekşelerim açmaya başladı,geçen sene de onlardan kızım parfüm yapmak istemişti pek başarılı olmamıştı. Ama menekşe peltesini yapacağım mutlaka.Çok güzel görünüyorlar.

Ozlemaki dedi ki...

Çuha çiçeği kasları da kuvvetlendiriyormuş. Hiç duydun mu Beste? (MS'li bir arkadaşım var)

hepsusluydum dedi ki...

Merhaba:)
İki gündür turunç kabuklarımın sularını değiştirip dururken içini de bir saklama kabına koyup dolaba kaldırmıştım.Açıkcası ne yapacağımı da bilmiyordum.Ne güzel tesadüf oldu.Şimdi yaptım peltemi ve teşekkür etmeye geldim.Teşekkürler ve sevgiler Zehr@

pelinpembesi dedi ki...

bestecm, annem küçükken bize hep kızılcık peltesi yapardı. kaselere koyar, sonra da ters çevirirdi başka bir tabağa..aklıma getirdin bak..yarın bende portakallı deneyeceğim..çuha çiçeğinin yendiğini bilmiyordum. annemin camının önünde var, dur yarın ona gidince söyleyeyim..

sare dedi ki...

Bizim de menekşelerimiz açtı:))
Ne çok severim bu bahar müjdecilerini...
Ellerinize sağlık, hepsi birbirinden güzel ama benim gönlüm mor menekşe de...
Sevgiler...

bilge ve annesi dedi ki...

Besteciğim hepsi harika görünüyor, buralar öyle kar öyle buzki şehirden uzaklaşsamda çiçek bulma ihtimalim yok gibi geliyor:(((

La Loba dedi ki...

Ismini okurken bile zorlandim. Ay nasil yapayim ben bunu :) Ama harika gorunuyor ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

Bestecimm, bu peltelerin uzeri cok kati kaymak tutuyormu? Sanki tutmamis gibi gorunuyor resimlerden... ben biraz huysuzum bu konularda puturlu, kaymakli seyleri yiyemem de o yuzden sordum....evde bitirmem gereken mandalinler var...

Gulcin dedi ki...

limonlu favorim olurdu tahminimce :)
ellerine saglik beste.. babaannem yapardi bize bunlardan adini da ne diye ogretmisti bilir misin? titrek :) bak o gunlere gittim geldim sayende :)

crispy dedi ki...

benim eşimin annesi üzüm peltesi yapıyor hoş oluyor
bergamutu çok severim ilk fırsatta denemek istiyorum

Yasemin dedi ki...

Harika... Paylaşımlarınız için tebrikler ve teşekkürler. :)

Adsız dedi ki...

Ananem geldi aklıma.Postakallı yada limon kabugu rendeli yapardı kışları misssler gibi ne güzeldi bee :)) Eline sağlık beste abla

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin