28.11.2011

Sarapli, baharatli armut tatlisi


Aralik ayi cok yogun gececek, cuma ve cumartesi yemeklerim disinda ayrica siparisler gelmeye basladi, sirada 25, 12 ve 50 kisilik uc ayri yemek hazirliklari var. Bu hafta denedigim Tay yemekleri ilgi patlamasina ugradi. Menu soyleydi Tay baharatlarla Wonton corbasi, Muz yapraklarina sarilmis Tay balik ve buharda psimis pilav ile sarapli, baharatli armut.

Sarapli baharatli Armut
4 kisilik
4 sisko gobekli armut (komis en iyisi)
4 yemek kasigi limon suyu
500 ml kirmizi sarap
75 gr kahverengi seker
8 adet karanfil tohumu
1 cubuk tarcin
1 yildiz anason
1 portakalin ince uzun kesilmis kabuklari
1 yemek kasigi recel

1-Armutlari soyun ancak saplari kalsin, hemen limon suyu ile sivayin kararmasini onleyelim.Uzerilerine ikiser karanfil saplayalim gobek kismina dogru.
2-Bir tencereye seker, sarap, baharatlari ve portakal kabuklarini ekleyip armutlari yerlestirelim. Ustu kapali kisik ateste kaynadiktan sonra 15/20 dk pisirelim. Armutlar hafifi diri kalmali dagilmamali.
3-Armutlari dikkatlice bir servis yapacaginiz kaba yerlestirip tencerede kalan sosu bir 5 dk daha kaynatin. Suzerek armutlarin uzerine dokun. Portakal kabuklari ile susleyin. Ilik yada soguk servis yapin.

12 yorum:

Bugday Tanesi dedi ki...

Aralık ayı Noel'den ötürü yoğun sanırım :) Şaraplı armut da tam bir kış tatlısı gibi görünüyor. Şimdiden kolay gelsin.

Gulcin dedi ki...

of of of eline saglik beste harika gorunuyor ki ben sevmem pek armut tatlisi. kesin bunu yerdim ama eminim.
bir de o ortadaki cicek figuru nasil yakismis o ne ki Bestecim?

eline saglik ve bu yazilari ve siparisleri okudukca cok cok mutlu oluyorum harika :)

beste dedi ki...

Bugday tanesi-Evet baharatlar ic isitiyor armutunda mevsimi zaten o bir kis tatlisi:) Noel yemekleride hazirlamam lazim ama daha ona baslamadim bugun yarin menu belirlemem gerek. Yil sonu yemekleri daha cok ve yemekli dogumgunu hazirlayacaklarim, sevgiler

Gulcin-O yildiz anason uzakdogu merketlerinde bulabilirsin, cok guclu tadi lan bir baharat o yuzden sadece bir tane kullandim ne fotogenik degil mi? Armut tatlisinin suyunu icersin Leo oyle yapiyor ;) sevgiler

cafenoHut dedi ki...

Nefis görünüyor, Bayıldım resmen... Dur bakalım deneyebilecek miyim??? kaydediyorum...

Narince dedi ki...

Fotoğraf yorumun için teşekkürler Beste, fırınlanacak havuçlar var biraz daha. Kavga çıkarsa sana yollarım çocukları:)

İşlerinin bol olmasına çok sevindim, arkası kesilmesin dilerim. Yanına çırak ararsan gelirdim, uzak olmasak. Karın tokluğuna, senden öğreneceklerim yeterdi bana.

beste dedi ki...

cafenohut-Tasarim varya biraz hemen begendin tabi;) cok tesekkurler

Narin Necla-Yolla evet ozlem duydugum buyuk aile olur boylece;) Ah uzak olmasak evet!! Sagol canim. Karin toklugu ne demek askolsun paylasiriz bir dilim ekmegimizi bile:)

Narince dedi ki...

Paylaşırsın biliyorum, kalbi güzelim.

sevgiyle...

Deli Anne dedi ki...

Bu nasıl birşeydir böyle, harika görünüyor:)

sare dedi ki...

Bestecim, çokkkk güzel olmuş. Ellerine sağlık.
Yoğunluğuna sevineyim mi, yoruluyorsun diye üzüleyeyim mi bilemiyorum.
Kendine dikkat et tatlım, sevgiler.

Melange dedi ki...

mmm..muhtesem..:)

mimosacafe dedi ki...

Besteee!! Seni hic bos birakmaya gelmiyor! Evet bir suredir blogunu takip edemedim itiraf ediyorum ama tekrar girdigimde bu kadar cilginca degisimlere imza atmis olacagin da aklima gelmemisti :) Cok tebrik ederim arkadasim; cateringler, kitap projeleri, dergiler aman yarabbi hersey muthis geliyor kulaga. Eminim harika seyler hazirlayip Fransizlarin gonlunu fethediyorsundur :)

Kulaklarini cok cinlatiyorum su siralar. Seninle Kuledibi'nde gittigimiz cafe vardi ya, fotograf kursuna basladim tam oranin karsisinda :) Gidip o cafede yemek falan yiyoruz aralarda, sen geliyorsun aklima. Yine gelin hadi yine gezelim bu sefer daha cok insallah :) Cok operim seni de Leo'yu da.

zeymurancafe dedi ki...

vaaaay harıka gorunuyor canım ellerıne sağlık,sevgıler..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin