27.01.2010

Totoro


Bazen cok ama cok yorgun hissediyorum. Keske Totoro'nun kucaginda yatip deliksiz bir uyku uyuyabilsem tum enerjimi toplayacagima eminim...



Ek-Gelen yorumlara bakinca arkadaslarima da yer acmaya karar verdik Totoro ile buyrun gelin:)

"Komsum Totoro"  Japon usta Miyazaki'nin cizgi filmidir. Bu harika filmde gunluk hayat anlatilir, camasirlar yikanir, banyo yapilir, yagmurlar yagar, mevsimler degisir iki kucuk kiz dogayi, ormani ve  ormanin  ruhu Totoro'yu kesfeder. Her sey yalin ve siirsel, mutlu bir atmosferde anlatilmistir. Icinde siddet yada kabalik barindirmayan bu film cocuklara oldugu kadar buyuklere de cok sey anlatir. Cizgi filmlerin Haiku'sudur ki bilenler bilir Haiku'lara bayilirim.Bu yazimda bahsetmistim. Mutlaka seyredin...

20 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

oy verdim :) ekim dikim zamani yavas yavas yaklasiyor, ben de bahce icin yeniden hazirlanmak istiyorum. burada da faydali bilgileri gormek cok guzel olur :))

Unknown dedi ki...

evet bende kıskanmıştım totoro nun rahatlığını ve miskinliğini. hayat herkese onun rahatlığını versin:)

nevin dedi ki...

Harika fikir :)

Keske!!

SEVGİ dedi ki...

o yorgun haller bendede olduğu için sormadan geçmeyeyim
neymiş bu totoro gördüğüm bir kedi ama ...

(sabah sabah yazarsam böyle olur işte kendimi adsız olarak kaydetmişim )

Selen dedi ki...

Yarama parmak bastin. Uc haftadir hastaliklarla ugrasiyorum. Cocuklarin biri iyilesti derken hastalik oburune geciyor. Geceler ise benim icin ayakta, kusmuk temizlemekle, ates olcmekle, ilac vermekle, oksurmekten uyuyamayan minikleri kucagimda uyutmakla geciyor.. Bugun pilimin bittigini hissediyorum. Totoro'nun kucaginda bana da yer acin!

minimalist dedi ki...

bilmiyordum ilk defa duydum ama çok şirin bir şey :))

beste dedi ki...

anne ve bebisi-Tesekkurler destek icin. Ilk defa dogaya bu kadar yakin olacagim deneyimlerimi yazacagim.

Kedi Kafa-Erkek farki iste:) birak sende kendini Totoronun kucagina :) hemen Totoro olmak istiyorsun:)))

Nevin-Resimlerin de benzer etkiyi yaratiyor bende;) Gel yer actim yukaridaki ek fotoda:)


Sevgi-Totoro kedi; baykus arasi degisik bir tur orman cini! bulup cocuklarla birlikte seyredin cok keyif alacaksiniz:)

Selen-Gecmis olsun, cocuklarin hastaligini onlardan cok bizi yipratiyor, gel canim sana da yer var yukariya ek fotograf koydum, hep beraber uyuyalim Totoro'nun kollarinda:)

ruşyena dedi ki...

müthiş rahat görünüyor... yumuşacık...sıcacık... uykuyla pek öyle uzun boylu dost olmasak da beni bile cezbetti... :)

Narince dedi ki...

Bu çizgi film bizdeki kanallarda yok. Eskiden izleyebildiğim Fransız kanallar da görünmez oldu. Çocuklara izletebilmeyi çok isterdim. Araştırmalıyım biraz.

Hem sen bize gel kahvaltıya, ben sana karbonhidrat yüklemesi yaparım, kahvemizi de içeriz, uyduruk falımıza da bakarız. Ne güzel olur.

Zehra Gürgen dedi ki...

Görür görmez Derin'e aa Totoro hadi koy izleyelim tekrar dedim :)
Ben en çok Yürüyen Şato'yu seviyorum. ORadaki büyücüye aşık oldummm...

hindiba dedi ki...

Sana bir sey diyeyim mi? Totoro'dan bahsettigin gün "Bakalim nasil bir seymis?" diye internette bakacak oldum ama her zamanki gibi bir sey cikti, vakit bulamayip kalktim bilgisayar basindan. Ertesi gün aksam televizyon kanallari arasinda dolasirken karsima ne cikti dersin? Totoro! Artik tesadüf diyemem buna. Ondan öte bir sey. Bol bol seni anarak izledim bir süre. Sincap uyanikti, o da seyretti. Bazi sahneleri irkilmesine sebep oldu. Örnegin otobüs duraginda yagmur altinda beklerlerken yagmurun semsiyeye damladikca cikardigi sesten hoslanan Totoro birden zipliyor ya, orada. O yüzden kapattim, devamini izlemedik. Sanirim henüz biraz fazla sincabin bu yasi icin ama ben cok sevdim. Ve bahcedeki pandaya benzettim senin dedigin gibi. Bu arada haukileri ben de severim. Bana önerebilecegin bir kitap var mi? Son olarak uzun zamandir yazdigim en uzun yorum oldu bu galiba :)

beste dedi ki...

Evren-Bazi blog arkadaslari arasindaki tesaduf/etkilesim inanilmaz oluyor gercekten. Birinin oglunun adini sato duvarina kazinmis olarak gordum, biri bu nedir ben yiyorum zehirlimi dedi hergun gittigim parkta dev agac altinda zehirlidir yemeyin tabelasiyla, Tijen'le surekli benzer yemekler pisiriyoruz, ressam olanla etkilesimden bir fotograf serisi fikri dogdu daha niceleri, bazen zink diye kaliyorum bende! Totoro ve bahsettigim how to cook for life'i yollayabilirim. haiykulari ben su aralar fransizca okuyorum, turkce olani arkadasima verdim. her dilde ayri guzel kimbilir japonca nasildir...

beste dedi ki...

Rusen-Totoro'ya rastlarsan uyursun benden soyemesi:)

Narince-Ben internetten buldum, Turkiye'de yayinlanmadi mi? bilmiyorum ama kanallarda bulamazsin film bu seri cizgi film degil. Belki kiralaya bilirsin ama mutlaka gorsun cocuklar da bence sen daha cok seveceksin ya neyse:)

Zehra-Benim favorim Totoro, fantastik gibi geliyor ama aslinda son derece sadeler...

Narince dedi ki...

Cehalet işte, genel itibarıyle animeleri sevmiyorum. Ben şeker kız Candy de kaldığımdan. Zehra izlediğine göre, ben de bulabilirim demektir. Bakalım aşk olur mu?

zarpandit dedi ki...

çizgi filmlere animelere bayılan ben gerçi en çokta tim burton hayranıyımdır ama neyse totorayada bayıldım :))

bu arada kart dogum gunumde geldi :) kalbin temiz beste:)

beste dedi ki...

Narince-Ilahi bir cizgi film icin kendine dediklerine bak. Bul sen onu bir yerlerden seveceksin:)

Zarpandit-Ya dogumgunune denk geldi demek cok hosuma gitti bu durum:)Tim Burton'da yabana atilmaz canim

Açalya dedi ki...

bakalim biz de bu totiskoya, belki bizim tonte de sever.

bilge dedi ki...

Toprakla kesinlikle uğraşın size enerji verir hemde sizdeki negatif enerjiyi alır ben şubatta başlıyorum bahçemle ilgilenmeye izmirde erken başlanılıyor havalar güzel sevgi ve dostlukla...

hindiba dedi ki...

buradaki kütüphanede bakayim bir önce, belki bulurum. cok sagol :) Türkce hauki kitabinin adini yazar misin bana bir ara?

beste dedi ki...

Evren 1-Metis yayinlari, Kelebek Dusleri, Baso'nun haikulari,
2-iyiseyler yayincilik, Haikular baska ve diger japon sairlerin siirleri cok guzel

BilgeEvet topraklayacagim kendimi:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin