15.07.2009

kayisili bademli tart

Resimdeki minik el benim ogluma ait tartin sicakligini kontrol ediyor kivam tamamsa yiyecek ve hosuna giderse "hmmm c'est bonne" diyip annesini mutluluga bogacak. Bu insanlari besleme hissi nerden geliyor anlamiyorum biri bana acim derse hemen onu beslemem lazim neredeyse endiseye donusuyor bu his. Evimizin onundeki kanalda sahibi iflas etmis bir balikci gemisinde cingeneler yasiyor arada cocuklara kek yapip goturuyorum ve de oyuncak. Sonra iki yandaki ev soyuldu ve cingeneler ortadan kayboldu. Daha once Istanbul'da copten bulduklarini yiyen bir adam vardi ona ve Cherbourg'da evsiz ingilize yemek tasiyordum. Sonra ingilizde yok oldu. Ulkesine dondu diyip moralimi bozmamaya calisiyorum.

Sezonu geldi tart zamani!!!

Hamuru icin
125 gr tereyagi
250 gr un
2-3 yemek kasigi su
2 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi tuz
Ustu icin
500 gr kayisi
25 cl krema
50 gr badem cok ince kiyilmis badem
100 gr seker
1 yumurta

1. Firin 180 dereceye isitin. Bugun cabuk tart hamuru hazirlayalim. Bir kabin icine tereyagini koyun ve firina atin iyice erisin hatta kaynayip hafifce renk degistirsin. Firindan alin. icine tuz,seker ve unu asamali olarak koyup hizlica karistirin hamur sicakliktan dolayi hafifce piser gibi olacak zaten istenende bu karistirmaya devam. Sonunda kulak memesi kivaminda bir hamur elde edeceksiniz top haline getirin.

2. Hamuru tart tepsisine iyice yayin kenarlarinida yukseltin. icine ikiye ayrilmis ve cekirdekleri cikartilmis kayisilari yerletirin.

3. Bir kapta krema, yumurta, seker, badem ezmesini karistirin ve tartin ustune boca edin.

4. Firina tip 45 dk pisirin.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Leo bu resimde kaç yaşında böyle annesi???Saçlara bak,uzatın saçlarını az çok güzel lüleleri var çocuğun.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin