17.08.2008

Süt reçeli, Confiture de lait



Normandiya bölgesi tarihte tereyağın ilk olarak yapıldığı bölge. Bol yağış alan ve her daim yemyeşil otları olan bu bölgede inekler bayram ediyor. Ben burda ineklerin ot yediği görmedim her zaman oturuyorlar o kadar çok ot varki yemekten yorulmuşlar her biri en az 700-800 kilo gelen bu koca inekler yıllık 6000 kg süt veriyorlar. Bu çok lezzetli ve yağlı sütten kremalar, reçeller, çeşit çeşit peynirler ve benim evde yaptığım yoğurt çok güzel oluyor. Normandiya ineği diğer ineklerden rengi ile ayırt edilebilir beyaz üzerine kızıl benekli aslında Viking'lerin torunları Normandiya'lılarda kızıl saçlı ineklerde onlara benziyor :)

Şimdi gelelim Nutella'nın yerine alacak lezzette oğlumun da bayıldığı bu kalsiyum deposu süt reçeline,

1 kg süt (Bulabilirseniz taze yada günlük süt)
500 gr toz şeker
1 vanilya çubuğu yada esansı

Sütü bir tencereye koyun şeker ve vanilyayı ekleyerek ateşi açın. Arada karıştırarak en az 2 saat pişirin. Beşamel sos kıvamına gelecek ve rengi karamelleşecektir. Bir hafta buzdolabında dinlendirdikten sonra tüketebilirsiniz. (Ben hiç bu kadar bekleyemiyorum ama yine de çok güzel)

5 yorum:

papatyaninguncesi dedi ki...

ilk defa duyuyorum süt reçelini .denemek lazım

beste dedi ki...

Nutella seviyorsaniz bunun bagimlisi olabilirsinis aman dikkat:) Oglumunda favori receli

Selen dedi ki...

Dun yaptim, bugun dolapta bekletiyorum. Dun bir kasik calip tadina baktim, cok guzel birsey olmustu. Nutella canavari henuz tatmadi, bakalim begenecek mi?
Boyle kasiklamak disinda sen baska bir sekilde kullaniyor musun bunu?

beste dedi ki...

cok sevindim, ben bunu kurabiye iclerine doldurmakta kullaniyorum mesela david lebovitz sut recelli browni yapiyor, yogurda karistirip yiyoruz baska muffin ustune yayiyorum genelde kahvaltida bitiyor:) nestle sekerli teneke sutude 2 saat ustu suyla kapli olarak pisirirsen ayni seye donusuyor !

Selen dedi ki...

Evet, ya oyle de yapiliyormus, okudum. Ama ateste yapmak daha garanti geldi, daha bir karamel tadi olur gibi geldi. Digeri nasil olurdu bilmiyorum ama sonuctan memnunum.
mmm, super fikirler. Sanirim ilk deneyecegim yer pazar kahvaltisindan sonra muffin ustu olacak. Cok tesekkurler. Optum seni.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin